van Tomboucktou. naar Ait Ben Hadou - Reisverslag uit Aït Ben Haddou, Marokko van Corry Sperber - WaarBenJij.nu van Tomboucktou. naar Ait Ben Hadou - Reisverslag uit Aït Ben Haddou, Marokko van Corry Sperber - WaarBenJij.nu

van Tomboucktou. naar Ait Ben Hadou

Blijf op de hoogte en volg Corry

06 November 2014 | Marokko, Aït Ben Haddou

We maken de avond in Hotel Tomboucktou niet laat. Omdat we gewoon de volgende dag weer een druk programma hebben en omdat de magen nog niet helemaal ok zijn. De hotelbaas maakt zelfs nog een speciaal toetje met medicijn (dadelextract) en dan moet het morgen over zijn. Nou in de nacht nog niet in ieder geval.
Maar de volgende ochtend is het schitterend weer, het ontbijt perfect en om 9uur rijden we weer, richting een schitterende kloof met prachtige vergezichten en natuur. We stoppen regelmatig om te fotograferen. Daarna is het richting Dades vallei een hoogtepunt in onze reis. Ongelofelijke natuur, rijke dorpjes, heel veel oude kasba's. Deze vallei wordt ook wel de vallei van de duizend kasba's genoemd.
Een brok natuur in de mooiste kleuren en vormen. We gaan ook een echte 4wd maken, compleet door het ruige landschap of the road door het berbergebied. We worden van hot naar her geschud e n komen bijna vast te zitten. We komen Nomaden tegen en bezoeken een Nomadenfamilie die in een grot woont. Niet te geloven, we krijgen zelfs thee. Ik drink ,m even maar niet op. We hobbelen weer verder het is een belevenis. Verder door de rasch vallei komen we aan bij ons lunchpunt. Vanaf het boventerras kijken we uit over dit mooie landschap dat elke 10 minuten anders oogt. We rijden door de rozenvallei en wandelen Dior de Palmyara met een horde kids achter ons aan. We rijden naar Ouazarzate een mooie grote plaats bekend om zijn filmstudio's. Door zijn ligging met de woestijn, de bergen, zelfs sneeuwtoppen, een meer, palmboomgebieden in de directe omgeving is dit een heel geliefde lokatie. We bezoeken het museum waar films als Gladiator, Jesus of Nazareth etc zijn opgenomen Leuk en spectaculair om te zien.
Dan wordt het tijd voor de volgende overnachtingsmogelijkheden. Dat wordt Ait Ben Hadou waar we worden gedropt in Kasbah Dar Mouda. Een beauty een sprookje uit duizend en een nacht. Benieuwd wat ons hier hier weer wacht. In ieder geval WiFi vandaar dit zeeeeer snel geschreven stukje (met vouten)